Sakuna: Of Rice and Ruin
Rozkapryszona bogini zbiorów, Sakuna została, wygnana ze swojego bogatego, niebiańskiego domu na wyspę opanowaną przez demony. W samym sercu nieokiełznanej dziczy córka boga wojny i bogini zbiorów musi na nowo odkryć swoje dziedzictwo, walcząc z kaprysami żywiołów oraz wszechobecnymi potworami i siejąc ryż – źródło swojej mocy. W tych trudnych okolicznościach Sakunie towarzyszy jej opiekun Tama oraz grupa ludzi, którzy zostali wypędzeni wraz z nią. Ci nietypowi towarzysze będą musieli połączyć siły i razem poskromić zarówno glebę, jak i demony wyspy Hinoe.
Stworzona przez niezależny zespół Edelweiss stojący za popularnym tytułem, Astebreed, gra Sakuna: Of Rice and Ruin to kombinacja platformówki akcji typu sidescroller oraz rozbudowanej symulacji rzemiosła i uprawy ryżu opowiadająca porywającą historię o poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi.
Używaj narzędzi rolniczych jako broni, łącz je, by uzyskać szybkie i skuteczne ataki specjalne, które pomogą Ci pokonać demoniczne bestie. Co więcej, musisz opanować magiczne „boskie szaty” (divine raiment), aby móc chwytać odległe platformy, unikać niebezpieczeństw oraz niszczyć potężnych przeciwników.
Opanuj starożytną sztukę uprawy roli, postępując zgodnie ze szczegółowymi instrukcjami opisującymi wszystkie kroki – od sadzenia aż po zbiory, aby uzyskać idealne plony. Jako bogini zbiorów Sakuna staje się coraz silniejsza z każdym kolejnym plonem ryżu, którego właściwości jak wygląd czy smak mają bezpośredni wpływ na zdolności bojowe bohaterki.
Śmiertelnicy towarzyszący Sakunie wyrabiają dla niej broń i zbroje oraz przygotowują posiłki z materiałów i składników, które Sakuna gromadzi podczas swoich przygód, wypełniając misje mające na celu odblokowanie jeszcze większej liczby opcji.