How does multiplayer work?
This means that you can progress in your own world and then take that same character and join another world to play co-op, and then come back and continue in your world again.
We're planning on adding 2 more districts that offer 2 new major shopkeeping mechanics, with more world bosses to round out the story. All the North Star Component containers you see in front of Pop Pop's house will be filled up by the end of your journey back to the mainland!
You can start the game offline and play that way if you don't want to be connected to (or don't have a connection to) the internet.
We plan to bring cross-platform play to Saleblazers. We have the functionality on other platforms and hope to bring it to the Epic Games Store as well. If we're able to bring Saleblazers to consoles, we plan to support cross-platform play there, too.
We currently support public and private dedicated servers on other platforms through our dedicated server console tool.
PVP invasions allow other lobbies of players to invade your server. They aren't allowed to deal damage to your shop, but can attack you, use proximity voice chat, and trade items.