SAMURAI SHODOWN NEOGEO COLLECTION
The ULTIMATE collection is here! Six NEOGEO titles as well as one mysterious, unreleased game are featured! Featuring Online Battle Modes as well as a Museum Mode and Music Player. This collection is a must-have for all SAMURAI SHODOWN fans across the globe!
SAMURAI SHODOWN was originally released on the NEOGEO in 1993, followed by its sequel SAMURAI SHODOWN II in 1994. The series became a trilogy in 1995 with SAMURAI SHODOWN III, followed soon after SAMURAI SHODOWN IV AMAKUSA’S REVENGE released in 1996. Seven years later the series returned with 2003’s SAMURAI SHODOWN V, and SAMURAI SHODOWN V SPECIAL released the following year on the NEOGEO... The new SAMURAI SHODOWN NEOGEO COLLECTION also includes a title never before released to the public. SAMURAI SHODOWN V PERFECT is a mysterious final version of SAMURAI SHODOWN V SPECIAL.
Get paired up with warriors of a similar level with Ranked Match, or just blow off some steam with Casual Match. Invite your friends (or foes) for a beat-down in Challenge Friend. Now you can take on SAMURAI SHODOWN fans across the world with the push of a button.
The Museum Mode is packed with over 2,000 precious development documents and images; it is everything a SamSho fan could want! There are even hours worth of candid videotaped interviews with the developers, as they discuss what happened during development back in the day. Prepare to dive straight into the world of SAMURAI SHODOWN with this collection!
Relive the excitement of the SAMURAI SHODOWN series by listening to all of the individual titles’ soundtracks. In the Music Player found inside the Museum, there are over 200 tracks to choose from, spanning all six titles.
Players can select between either Japanese or English MVS arcade versions for each title in the collection. Other features include scanlines for that retro flair, save functions, and an Arcade Mode that can be set to FREE MODE, meaning no more game overs!
This game uses Epic Online Services to support online cross-play between the Steam and Epic Games stores. Connecting your Epic Account with your Steam Account allows you to play with friends from both accounts.