Sea of Solitude
Sea of Solitude embarks players on a nuanced and intimate action-adventure, experienced through the mind of Kay, as she struggles to overcome her loneliness. Players must help Kay see below the surface and beyond, guiding her through her Sea of Solitude in this deeply touching tale of darkness and light.
As her journey evolves, Kay’s dark and stormy environment begins to transform, with light and color shining into the world. Water levels rise and fall to reflect her own state of mind, transforming the flooded city landscape into new areas for the player to explore with new challenges to face.
Encounter fantastical creatures, solve puzzles, and rid the world of tainted memories. Meet a variety of beautiful and terrifying monsters, each with their own struggles of loneliness to tell. Through confronting these monsters, Kay will not only learn more about them, but also herself and what it means to be human.