Seven Nights In The Dark
Mom says goodnight. The light goes off. And they come. Four demons haunt Ethan every night — patient, relentless, and learning. Hide under the bed. Shut the door. Turn on the heater. Survive until 6 AM. Seven nights. Can you make it to morning?
He suffers from REM Sleep Behaviour Disorder, a rare sleep condition that turns every single night into an inescapable nightmare. Intense night terrors. Sleepless hours. Lucid dreams so vivid that the line between sleep and reality completely disappears. The doctors call it a disorder. Ethan knows it's something more.
Every evening, when his mom wishes him goodnight and turns off the light, the same nightmare is waiting for him. Same nightmare. Same room. Same four demons.
The moment the clock strikes 10 PM, you are trapped inside Ethan's mind. His bedroom becomes a cage. The door — your only connection to the rest of the world. The window — a gateway you do not want to open. And somewhere in the darkness, something is moving.
Four demons haunt Ethan night after night. They are not random. They are not loud. They are patient, calculated, and they know exactly where to look. Each one has its own behaviour, its own weaknesses, and its own moments where it becomes unstoppable.
Ethan's mom wakes him up every morning at six. If you make it that far, the nightmare ends — for that night. But there are six more to go.
Inside Ethan's bedroom, you have a few ways to protect yourself. Simple ones. But vital.
No method is foolproof. No hiding spot stays safe forever. You will need to learn how to read the signs, listen carefully to every sound, and make fast decisions under pressure. One second of hesitation can cost you everything.
As the nights go on, you will learn more about Ethan, about his condition, and about what truly lurks inside his nightmares. Not everything is just fear. Some things have an explanation. Others do not.
Seven Nights In The Dark is a work of fiction inspired by this real condition, created with respect for those who live with it every day — or rather, every night.