Shadow Gambit: The Cursed Crew
Assemble your crew and set sail on an infamous ghost ship to sneak, stab, and spellcast your way through the Inquisition in this non-linear stealth strategy game. Chart a course, develop uncanny abilities, and use unconventional tactics to find a powerful pirate artifact!
Shadow Gambit: The Cursed Crew is a real-time stealth strategy game set in a fantastical version of the Caribbean during the Golden Age of Piracy. A place of mystery and wonder, these islands are home to pirates, vagrants, and all manner of strange folk – but the forces of the Inquisition have set their sights on these isles you call home, and will stop at nothing to eradicate your people as they seek a powerful pirate artifact buried in the region. Recruit and lead an undead pirate crew from aboard your ghost ship to outwit your enemy, striking from the shadows with both blade and sorcery to save your people.
Take charge of an infamous pirate ship and reunite its cursed crew as you fight back against the Inquisition across the multiple islands that dot the region. With eight undead crew members waiting to be revived, you can choose who to recruit to your cause, and when – there are no wrong choices, but your crew’s composition will determine how you traverse the islands, your unique experience through the narrative campaign, and what abilities you have at your disposal at any given time.
The forces of the Inquisition are numerous and well-armed, easily able to overwhelm your crew in a fair fight – make use of cover, darkness, and magic to neutralize your opponents without being seen as you traverse the many islands to accomplish your objectives.
Your ship will be your home between missions – a place where you can engage in your crew mates’ personal stories and side-quests, and perhaps more importantly, where you can make your plans to stay a step ahead of the Inquisition.
Shadow Gambit: The Cursed Crew takes a non-linear approach to storytelling – you can unlock new crew members in whatever order you please, and more islands get revealed as you make progress, each harboring multiple missions featuring different rewards beyond simple victory over your enemy.
There is no one designated path forward – missions always have multiple approaches available based on the team you’ve brought with you, but with such freedom of choice, there are many factors to consider. Will you temporarily avoid a more challenging mission to chase after a simpler one and gain more experience first? This may allow you to upgrade your crew’s abilities to more powerful versions that open up new paths. Or perhaps an entirely different, not-yet-unlocked crew member would be useful instead?
The Inquisition must be stopped at all costs – assemble your crew, learn their powers, and take the fight to the enemy, one island at a time. The fate of your world, and the lives of your comrades, is at stake.