Shadow of the Matrix: Protocol
Early Access games are still under development and may change significantly over time. As a result, you may experience unforeseen issues or completely new gameplay elements while playing this game.You can play now to experience the game while it's being built or wait until it offers a more complete experience.«Shadow of the Matrix» is a third-person shooter in a futuristic space setting. In the game you will have to fight with a mysterious enemy, who methodically disables vital systems of the spaceship. Will the protagonist manage to save all the crew members or will the space journey turn to disaster? The fate of the mission rests entirely in your hands.
In the distant future, the Earth has been destroyed by a nuclear war. The few survivors managed to leave the planet on the Ark spaceship. All passengers were immersed in bio-stasis sleep, only a small part of the crew has the ability to move around the ship, using robotic avatars connected to their nervous system. The flight proceeded normally, but when the Ark was almost approaching the final point of the journey, a planet analogous to Earth, something went wrong. The ship's vital systems began to malfunction and all the passengers were in great danger. Of all the crew members managed to wake up only the protagonist, who is a security officer, and a technician under the code name Neurohex. Now they together will have to destroy the threat and save the lives of all the passengers.
In the game you will have to fight a lot of dangerous opponents. In your arsenal you will have a variety of weapons, such as a shotgun or submachine gun, using which you will be able to effectively destroy enemies. Also do not forget about a large number of different combat abilities, which can both protect you from the attacks of enemies, and cause them crushing damage. Choose your style of play and enjoy the spectacular shootouts.