Shadow of the Road
Step into 1868 Japan, a land fiercely divided by a brutal civil war between the traditionalist forces of Shōgun Tokugawa and the technologically superior army of Emperor Mutsuhito, backed by the British East Nippon Company. Amidst this turmoil, warriors, spies, and mystical beings navigate a world where magic and machinery intertwine, the jarring contrast of tradition and technology permeating even the landscape, where weathered, ancient temples stand alongside towering steam-powered machines. Experience a country at a pivotal crossroads, torn between its cherished ancient heritage and the relentless march of modernization. Which side will emerge victorious? The fate of Japan hangs in the balance.
Take part in a daring mission led by Tokugawa's own spymaster, who has recruited the rōnin, Satoru and Akira, to protect a mysterious boy with immense, uncontrollable powers. Throughout their arduous journey, new heroes will join their cause, each with their own past and motivations. Together, they will confront tremendous and ever-growing dangers, striving to reclaim their honor and change the course of history. Every choice you make will guide your characters along unique and captivating paths: form new bonds, sever lifelong friendships, or mend fractured family ties. Your decisions will shape who they become.