Shadowstone
Shadowstone is a 1-4 player tactics roguelite where you must master strategic positioning and powerful hero synergies to survive against the unrelenting horrors of the Sunderlands.
Deliberate positioning and manipulation of elements in each encounter is core to the turn-based tactical gameplay of Shadowstone. Survival hinges on utilizing your hero's unique skills such as using the Witch's ability to duplicate healing and exploding mushrooms or the Berserker's charge to displace enemies into dangerous lava.
Each attempt to escape the shadowstone infested ruins presents a new nightmare with an endless array of randomized rooms and monsters. Players must adapt their strategy every run, relying on a constantly evolving pool of skill cards, versatile equipment, and adaptive powerups.
Powerful Hero Synergies
Build overpowered synergies by upgrading and selecting complementary spells across your heroes. Execute complex multi-hero ability combinations to devastate enemy monsters, even when playing solo.