SHEEPO
Step into the shoes of SHEEPO, at his first day on the job at an intergalactic species database. Your first task? To visit an uncharted planet and save all it’s living creatures from extinction! It might seem like a lot of work for a single day, but thankfully a day on Planet Cebron lasts 8000 earth days. Unfortunately, your pay is based on Cebron days. With each sample, you are then able to shape-shift into that creature on contact and explore Planet Cebron’s deeper reaches. Sheepo comes packed with a unique and vibrant art style to match its quirky story line.
Sheepo is a quirky metroidvania platformer featuring a shape-shifting sheep-thing, who must traverse an uncharted planet in order to collect samples of each living species for an intergalactic species database!
To capture a creature, Sheepo must find their unhatched egg, which happen to be highly guarded by that species "queen" (aka, a boss.) With each egg Sheepo collects, you then gain the ability to transform into that creature on contact, and explore the deeper reaches of the planets sprawling environment.
Sheepo is a metroidvania, but contains no standard combat. Instead, gameplay is based on platforming and exploration. With the collection of each creature, Sheepo is able to dig, fly, and teleport across an interconnected series of landscapes, uncovering hidden shrines, old ruins, and strange characters.