This content is available for individual purchase, but is also available as part of the Crossroads of the World Collection DLC bundle featuring two leaders, four civilizations, and four Natural Wonders.
In the seventh century, the Bulgars crossed the Danube and made the Balkans their own. Their warriors used the mountains to their advantage, scattering larger armies through skill and stratagems. The First Bulgarian Empire ran on conquest, expansion, and the growth of trade. The Second Empire saw the rise of art, literature, and architecture alongside spirituality and monastic traditions. All came crashing down when the Ottomans invaded.
Unique Ability - Krum's Dynasty: Receive Food in all Towns when pillaging Improvements equal to a percentage of the HP or yields gained.