Bu içerik ayrı olarak da satın alınabilir ancak aynı zamanda iki lider, dört uygarlık ve dört Doğal Harika içeren Crossroads of the World Collection DLC paketinin bir parçasıdır.
Yedinci yüzyılda Bulgarlar, Tuna Nehri'ni aşarak Balkanları kendi yurtları haline getirdi. Savaşçıları dağları kendi avantajlarına kullanarak, beceri ve taktiklerle daha büyük orduları dağıttılar. Birinci Bulgar İmparatorluğu fetih, genişleme ve ticaretin büyümesi üzerine kuruluydu. İkinci İmparatorluk dönemi maneviyat ve manastır geleneklerinin yanı sıra sanat, edebiyat ve mimarinin de yükselişine şahit oldu. Hepsi Osmanlıların istilasıyla son buldu.