This content is available for individual purchase, but is also available as part of the Crossroads of the World Collection DLC bundle featuring two leaders, four civilizations, and four Natural Wonders.
From humble colony to economic hegemony, Carthage rose from the shores of North Africa to dominate the Mediterranean Sea. Its sleek ships ferried goods and riches all over the known world, while at home, the city of Carthage was famed for its master craftsmen and deep agricultural knowledge. Competition with first Greece, then Rome, honed renowned generals and a powerful navy. But war was Carthage’s undoing, and the city was destroyed in 146 BCE.