This content is available for individual purchase, but is also available as part of the Crossroads of the World Collection DLC bundle featuring two leaders, four civilizations, and four Natural Wonders.
As the Napoleonic Wars weakened Spain’s presence in the Americas, Simón Bolívar, "El Libertador," led forces to liberate the region. With tenacity and charisma, he led his armies to victory, and the people to independence. The instability of newfound freedom proved difficult to overcome. First president and then dictator of Gran Colombia, he failed to fully enact his ambitions. Yet Bolívar remains an enduring example of South American defiance.
Unique Ability - El Libertador: Gain a free amount of Support on your wars. When you conquer a Settlement for the first time, it can purchase a Building for free. Can purchase items when in the Unrest status.
Agenda - Cornerstone of Freedom: Increase Relationship by a Medium Amount for having the least Unhappy Settlements. Decrease Relationship by a Small Amount for the leader with the most amount of Unhappy Settlements.