Bu içerik ayrı olarak da satın alınabilir ancak aynı zamanda iki lider, dört uygarlık ve dört Doğal Harika içeren Crossroads of the World Collection DLC paketinin bir parçasıdır.
Napolyon Savaşları, İspanya’nın Amerika kıtasındaki varlığını zayıflatırken, "El Libertador" Simón Bolívar bölgeyi özgürleştirmek için ordulara liderlik etti. Azim ve karizmasıyla ordularını zafere, halkını da bağımsızlığa taşıdı. Yeni kazanılan özgürlüğün yarattığı istikrarsızlığın üstesinden gelmek zor oldu. Büyük Kolombiya'nın önce başkanı sonra da diktatörü olan Simón Bolívar, hedeflerini tam anlamıyla hayata geçiremedi. Yine de Bolívar, Güney Amerika'nın dirençli ruhunun kalıcı bir simgesi olmayı sürdürüyor.
Eşsiz Yetenek - El Libertador: Savaşlarında belirli bir miktar ücretsiz Destek kazan. Bir Yerleşimi ilk kez fethettiğinde, orada bir Binayı ücretsiz alabilirsin. Huzursuzluk durumundayken öğeler satın alabilir.