SILENT HILL 2 - Deluxe Edition
Investigating a letter from his late wife, James returns to where they made so many memories - Silent Hill. Confront the monsters, solve puzzles, and search for traces of your wife in this remake of SILENT HILL 2.
"My name… is Maria," the woman smiles. Her face, her voice... She's just like her.
Experience a master-class in psychological survival horror―lauded as the best in the series―on the latest hardware with chilling visuals and visceral sounds.
With ray tracing and other cutting-edge technical enhancements, the world of SILENT HILL and its unsettling ambiance is even realer than before.
And with the inclusion of new, immersive soundscapes, you'll feel like you're standing in the thick of it.
Explore locations and buildings that were once inaccessible, or are newly added in the remake.
Enjoy the same acclaimed story, even while you experience the town of Silent Hill with fresh eyes across an expanded map.
The remake moves from the original's fixed-camera viewpoints to an over-the-shoulder perspective, putting you closer to what James sees, for a more thrilling, more immersive experience as you explore the town and come face-to-face with monsters.
Familiar weapons like the steel pipe and handgun make their return, but now with an updated combat system.
Avoid attacks with carefully timed dodges, aim down sights, and more, making monster encounters more engaging and nerve-wracking then ever.