SILENT HILL: Townfall
Simon Ordell is called back to the island of St. Amelia to ‘put things right’, encountering a town lying quiet beneath a heavy fog, seemingly abandoned but not at rest.
Venturing deeper, and driven to understand his connection to the place and its inhabitants, Simon begins to discover fragments of a past rising to the surface.
Experienced entirely in first person, Simon must explore, evade, and survive using a limited set of weapons and tools, including the CRTV, a pocket television used to tune into unstable signals. Evasion is tense; combat is frenetic, while narrative driven puzzles reveal a truth that refuses to stay submerged.
SILENT HILL: Townfall is a full-length, self-contained psychological horror set against the cold, isolated backdrop of Scotland, 1996.
Fog-soaked streets, abandoned communities, and forgotten corners tell their story through atmosphere and history. Reality and delusion subtly intertwine to lure players into the depths of the grounded, tangible world of St. Amelia.
SILENT HILL: Townfall exudes the beautiful and foggy streets of Scotland, offering a new setting to tell a unique and haunting story. More than just a horror game, this is a tale of introspection, loss, and consequence.
Fear grows from small details, quiet moments, and the long shadow of Simon's past.
Swing and block with melee weapons in frenetic melee combat, or keep your distance and use firearms to survive. Choose how to engage in each encounter, using both the tools at your disposal and the environment around you.
The iconic SILENT HILL radio makes a comeback as the CRTV, a portable television device.Threats lurking nearby, story fragments, & mysterious clues drift through unstable analog signals, which players can pick up by tuning the CRTV.
This title marks the first time a full-length SILENT HILL game is presented in a first-person perspective. Players experience the fog-shrouded town and its unsettling presence directly through the eyes of protagonist Simon Ordell.
Endings shaped by the player’s actions leave a lasting emotional impression long after the story comes to an end.
Every creak, signal, and cry pulls the danger closer, with creative audio design building a rich and terrifying soundscape. A fully dynamic soundtrack by Pilotpriest builds and twists with player and enemy actions.