Silent Hunter 5: Battle of the Atlantic Gold Edition
Silent Hunter 5 hails the return of the number one submarine simulation. For the first time the player will be able to play & feel as U-boat captain leading his crew from a first person view in a true dynamic campaign.
Operate against Allied shipping on a vast area all across the Atlantic Ocean and Mediterranean Sea and participate in famous encounters with strong enemy warships. Can you do better than the best U-boat aces?
Silent Hunter 5 raises the levels of interactivity and immersion inside the U-boat and outside.
For the first time the player will walk through highly detailed submarines in FPS view and be able to access every inside & outside part of the U-boot.
With the help of an advanced order system the player will interact with the submarine crew, watch them doing their daily jobs and experience the tension & fear inside the U-boot.
Player actions will impact the outcome of battles and the scenario evolution in campaign. Depending on his approach the player can open new locations with upgrade and resupply possibilities, while the Allied response adjusts dynamically.