We have an ambitious vision for skate.: an ever-growing, ever-evolving skateboarding sandbox that expands over time. We've always known this game needed to be built in partnership with our players. We've been doing that through the last 3 years of playtesting - and we want to continue that same collaboration with our players in this next phase.
Our Early Access launch will be a starting point from which new features, improvements, live events, and seasonal content will be added over time.
We don’t have a fixed timeline to officially exit Early Access, as the game will evolve, grow, and improve based on player feedback. However, we expect to move towards a “full” release approximately a year out from the start of Early Access but we don’t know for certain at this time.
The Early Access launch features what we consider to be the essentials of skate. including the Flick-It trick system from previous games which we’ve refined for modern players. There will also be tons of content to experience with other players in San Vansterdam.
Our plan is that the “full” version will be an evolution of Early Access, with added challenges, features, live events, and gameplay improvements based on player feedback.
The beloved Flick-It trick system from previous Skate games is significantly improved, giving players the depth of control and finesse to pull off incredible moves with style. Climbing and offboard controls help players traverse the world to find and conquer the city's best spots. Players can modify and leave their mark on the world using our in-world editor to drop ramps, rails, and more in their favorite locations. In the world of San Vansterdam, change is constant, so players will see the city - along with live events and other in-game activities - transform meaningfully over time.
We have always been committed to player-led development, and thousands of skaters have already played a central role in shaping the game’s development. Future development, during Early Access and after, will be informed by what the skateboarders from San Vansterdam love to do, and the feedback they provide.
Through our official Discord and other forums, we actively solicit feedback, from which we make gameplay adjustments, triage bugs, and address other player requests. We are providing the community with a clear view of what’s ahead through developer Q&As, blogs, and upcoming roadmaps.