Skystead Ranch
Welcome to your new Skystead! It’s looking a bit worse for wear at the moment but that’s nothing you and your enchanted crook can’t fix. Starting with a desolate rock floating above the heavens, it’s your task to bring your Skystead back to life! Garden, ranch, and terraform your plot into a sanctuary teeming with life!
It won’t be long before your efforts to revive your Skystead are noticed. Friendly creatures will start to appear! Use your notebook to record all you learn about them; their likes, dislikes, and quirks will reveal themselves to you. They might need a bit more persuading before they feel comfortable enough to stay on your Skystead Ranch, but in no time at all they will begin to call your Skystead home!
No Skystead will be complete without a garden. Till the soil then the choice is yours: dig yourself a pond; grow a meadow; or just have a big lawn, it’s up to you. Some of your new friends will like your garden a certain way, and some will have other preferences. You will need to plant crops, grow trees and bushes, and feed your new friends if you want to have the best Skystead around!
Now you have a garden and some new companions, it’s time to build bridges… literally! Construct large projects like a Pier for Skyships to dock with, a House to live in, or build a mountain path to the summit of your Skystead. Not all constructions are mega projects though; protect your farms with fencing, drywall, or even a scarecrow or two! Make your Skystead your own with a selection of cosmetic and functional building options!
As your Skystead begins to take shape, you will find yourself unlocking new areas, construction options, and secrets. Seek out and explore every cave and cliff face… who knows what you will unlock and which unique creatures you might meet!