Slipways
Weave isolated planets into a vast trade empire. Hatch plans. Research game-breaking technologies. Still be done in time for lunch. Enjoy the endless possibilities of a space grand strategy game in 60 minutes flat.
Slipways takes the space grand strategy genre and condenses the best parts of it down by throwing away all the micromanagement and the steep learning curve. The result is a unique blend of the strategy and puzzle genres in which you can finish a run quickly, but still have a deep experience full of tough decisions.
Colonize planets, carefully pick industries and hook everything up so that your planets support each other. Line everything up just right and watch your colonies evolve and grow, giving you even more options for profitable trade. Make long-term plans and bask in your own glory when that one last connection makes six planets upgrade at the same time and gives you the income you desperately need.
There is no military aspect to pull your focus away from the economy. The game is more relaxed than your typical grand strategy. It's all about exploring space and its endless opportunities, shaping it to your whim and developing it to its full potential. No need for war with so much empty universe to claim.
Forget about tedious micromanagement and waiting for ships to be built. In Slipways, every action you take has immediate consequences, and every choice you make is of paramount importance. Your planets govern themselves while you focus on making the right decisions to get them what they need. You'll waste none of your precious time on busywork. A single run takes 40-60 minutes and they are all filled with the good stuff.
The standard gameplay mode gives you 25 years to build the best empire you can, but there are others. The endless mode lets you play for as long as you can hold on to power, the sandbox mode allows you to experiment freely, while the ranked run is a chance to measure your skills against others around the world on pre-seeded maps.
The game will also feature a campaign mode, with each scenario introducing a new twist and refreshing the gameplay: supernovae that have to be tamed or avoided, sectors with completely new resources to be mined, a dense nebula impeding your progress. On launch day, there will only be a few scenarios to explore, but their number will increase over time as free updates are released. The new mechanics introduced in the campaign will also feature in other modes, becoming new options for even more varied runs.