SLUDGE LIFE 2
Big Mud is missing! Everyone's favourite rapping frog has vanished, and his closest homie Ghost (that's you) is on a mission to find him. SLUDGE LIFE 2 whisks you away to Ciggy City Suites, a luxurious multi-floor hotel heaving with secrets, gadgets, gags, peculiar characters, and ugly corporate architecture to make over with your spray can.
A hundred tag spots can be found around Ciggy City Suites and the surrounding area, including some so well hidden we almost feel bad about it. Hunt them down, spray them all, and let the soulless GLUG corporation know what's what.
There are three times more NPCs in SLUDGE LIFE 2 than the original game, which means even more citizens, fellow taggers, corporate stooges, and other assorted oddballs to meet and interact with as you explore a truly weird and wonderful open world.
New items? We got 'em! With the Double Js you can double jump and sprint, while the Portable Launcher lets you throw yourself dramatically into the air. There are more, but we don't want to spoil the surprise. Oh, and all the items from the original are back too.
SLUDGE LIFE 2 features a bunch of new music too — including five killer new tracks from Big Mud himself. Explore the island, find the hidden master tapes, and bless your headphones with fresh beats and rhymes from the most amphibious rapper in the game.
Sludge Life 2 takes the best ideas of the first game and improves on them all. There are more interesting characters to have conversations with, more hotel rooms filled with small but effective narrative moments, more spots to tag, and more ciggies to collect. There’s plenty of dark water under the hotel and weird vistas to photograph.
Sludge Life 2 is a second verse that feels much the same as the first, but it's still got a bouncy, vivacious, and utterly unique sound.