Snake Pass
When the tranquillity of Haven Tor is interrupted by a mysterious interloper only the unlikeliest of heroes can save the day! Meet Noodle the Snake and his hyperactive best friend, Doodle the Hummingbird, who together must reunite the missing Keystones with the magical gates that give Haven Tor its mythical power. A unique, physics-based puzzle platform game, Snake Pass challenges players to ‘think like a snake’ as they tackle precarious puzzles as only a snake can.
The winner of Sumo Digital’s inaugural Game Jam, Snake Pass was created by Seb Liese as a love letter to both the favourite games of his youth and his childhood pet snake. After winning, a full demo was produced and taken around various public shows where it was met with great enthusiasm by gamers of all ages. Buoyed by its success, full production began when the team returned home to Sumo HQ. The culmination has resulted in Snake Pass, a truly one of a kind game featuring the most unlikely of heroes; Noodle the Snake!