Snowtopia: Ski Resort Builder
Build the ideal ski resort to keep your skiers smiling all the way down the mountain. Get to know every cliff and crevice as you plan pistes, place lifts and build essential facilities. Take on the challenge to create a resort where life is always good!
Place pistes on the mountainside in just a few clicks with the easy-to-use creation tool. Read the terrain, and choose the best spot to lay down trails for every skier ability.
11 different types of ski lift give you plenty of choice for scaling the heights. 12-person gondola lifts are fast, but tricky to build on the steep mountain slopes. A two-person chairlift might be a better choice, but watch out for queues at the bottom!
You might have thought perfect pistes were enough to keep skiers happy, but it’s not so simple. With 12 different skier profiles in the game, some are more interested in a good raclette, while others come to commune with nature. And then there are the hardcore ski fanatics, who won’t settle for anything less than the longest run the mountain has to offer.
There’s no money in Snowtopia. Make your skiers happy enough and they might join the team of volunteers running the resort. Divide your workforce between the lift operators, maintenance crew, service facilities, and resort improvement team.
Once your resort is built and your skiers are happy, you deserve a little break. So find yourself a perfect little corner on the mountain to drink it all in, maybe near a pretty forest piste next to a ski lift perched on a picturesque clifftop.