Solargene
Temperature and radiation will be redesigned and their effect on the colonies will be more significant.
Natural disasters will be added (solar flares, meteor showers, dust storms, etc.)
Disease and Medicine (injuries, pandemics, treatment methods, their impact on gameplay)
Creating and sending an interstellar ship (without arriving at another star yet)