Solvimus
Solvimus is a two-player cooperative puzzle game made for best friends, brave duos, and sworn frenemies. Step into the sleek, chaotic labs of the I.N.T.E.L.L.I.G.E.N.C.E. Initiative (Institute for the Neurological Testing of Exceptional Logic, Looks, Intuition, Genius, Eloquence, Narcissism, Charisma, and Expression) — a suspiciously acronym-obsessed organization with a passion for testing minds… and friendships.
This isn’t just a puzzle game — it’s a 10+ hour friendship test, packed with 30 intricate, teamwork-based puzzles across five mind-melting parcours. Whether you're solving laser logic mazes, mastering time manipulation, or shouting "WHY DID YOU DO THAT?" into your headset, every moment demands communication, coordination, and maybe a little therapy.
Solvimus is strictly two-player co-op. Each puzzle is built from the ground up for dual-brain, dual-perspective problem solving. Alone, you're useless. Together, you're unstoppable. Or… stuck forever.
Complete puzzles efficiently and climb the Solvimus global leaderboard. Are you and your partner a well-oiled logic machine… or just really lucky?
Hidden within Solvimus is a mysterious Easter egg treasure hunt. Solve the riddles, find the secrets, and unlock a golden reward.
Is the game splitscreen? No. Each player plays on their own device with their own view and role.
Why is it not splitscreen? Because many puzzles rely on separate perspectives, asymmetric roles, and visual isolation. Splitscreen would break or limit the design.
Do both players need to own the game? Yes. Each player needs their own copy of Solvimus and a stable internet connection to play together.