Space Grunts: Chrono Shard
Master time. Stop the Ooze. Outsmart a galactic infection in this high-speed, turn-based roguelike. Use your Chrono Shard to loop the timeline, leaving gear and upgrades for future runs. Craft your arsenal, evolve skills into elite sub-classes, and turn death into an advantage.
Space Grunts: Chrono Shard is a high-octane blend of tactical depth and arcade energy. With the power of the Chrono Shard, you don't just survive the void, you master it.
Use your Shard to rewind the clock. Any items you’ve placed or changes you’ve made to the environment stay exactly where they are for your next attempt. Learn from the past to conquer the future.
Forget slow-paced menus. This is the original Space Grunts speed. Fast-paced, turn-based combat that rewards quick thinking and even quicker trigger fingers.
Take control of your loadout. Find crafting stations to disassemble loot, scavenge resources, and upgrade your weapons into unstoppable tools of destruction.
Shape your playstyle. Invest in three core skill types to unlock specialized sub-classes. Whether you become a Sniper, Assassin, Hitman, Hardened, Elite, Engineer, Gadget, Gearhead, or Veteran, your build defines your edge.
Every shot counts. Use unique weapon spread patterns and explosive shockwaves to physically manipulate the battlefield, launching enemies into hazards or clearing your path to the HyperGate.
A sentient Ooze is devouring the galaxy, jumping through a hijacked network of HyperGates. As part of the Space Grunts’ elite tactical unit, you are dropped into "time bubbles" to shut down the gates and contain the spread.
Navigate procedurally generated space stations and moon bases where every mission is a new layout of mysterious sectors and deadly surprises. Loop the timeline, evolve your grunt, and stop the Ooze—at any cost.