SpellForce 3 Reforced
It is the year 518. The rebellion of the renegade mages, known as the Mage Wars, has been quashed by the Crown. However, it was a Pyrrhic victory: Whole regions have fallen into anarchy, refugees roam the lands in search of shelter, and a mysterious, deadly plague called the “Bloodburn” has arisen and is spreading rapidly.
In times like these people cling to any sign of hope they can find. The Purity of Light, led by a charismatic man called Rondar Lacaine, claims that mages are the source of all misfortune – and that only the second coming of Aonir, the father of all gods, will return Eo to its former splendor.
Epic Storyline: Immerse yourself in a rich world - Unravel the secrets behind the current situation in Nortander.
Choose your side: Strengthen and command one of three factions – Elves, Orcs and Humans. Prepare your troops and fight the mother of all battles. Play strategically, taking advantage of terrain, troop formations, visibility, scouting, etc.
Experience an epic tale: Enjoy a fully-voiced 30+ hour campaign on your own or with friends in the campaign coop mode. Face opponents of all skills in the online battles.
Multiplayer: Strong multiplayer component with various modes - Compete against each other in the PvP and Domination mode or play cooperative either together on one faction or classic where everybody plays a faction.
Journey Mode: An additional game mode similar to the original SpellForce’s “Free Game Mode”, providing more than 20 hours of unique content and a lot of replay value. Can be played in Coop!
Improved Mod Support and mod support for the new Journey and Arena modes. Create your own Journey or arena maps and share them with the community.