Spiral
Somewhere in the distance, the sound of a train whistle can be heard. You’re meant to be somewhere, but you’re not quite ready. A staircase lies before you, doors that feel vaguely familiar are scattered along it and leading you further down…what adventures will they take you on?
Meet Bernard Penfield…writer-at-heart, introspective soul, roleplaying-veteran, professional dog-petter, comforts-of-home lover -- and your companion throughout this story! Walk alongside Bernard as you help him navigate the increasing instability of his mind and reconnect him with memories from his past.
Navigate the years as you experience Bernard’s story through 5 different stages of life; from the imagination and wonder of childhood to forging friendships in teenagehood, from the struggles of adulting to growing wiser.
What would our fondest memories be without the people who helped make them? Find peace at the Penfield cabin during cozy family campfires and fishing trips, or explore the enchanting library lovingly taken care of by Bernard’s mom. Spend lazy, sunny days flying kites with Bern’s childhood friend Emily and let your imagination run wild during thrilling Castles & Creatures games with a crew of charming kids who’ll win your heart.
Everything has a beginning, a middle and an end. As you progress further into Bernard’s mind, the cognitive degeneration begins altering his perspective. Affecting everything from how Bernard tells his story to how you play the game. See the visuals and hear the music slip through your fingers while you try to grasp what's left of his memories. Be there for him, remember him, and tell him when he won't be able to do it himself.
Fulfill Bernard’s wish by helping him to remember, even when he cannot. Explore memories to their fullest and discover moments hidden in plain sight to strengthen Bernard’s connection to his mind and slow down the degeneration.