Spirit of the Island
There’s an old tradition running in your homeland: to become an adult and complete the coming of age ritual, you must go on a journey of discovery. Your adventure begins on a distant island, deep in a tropical Archipelago. What was once a prosperous tourist destination is now a shade of its former glory: and it’s your job to bring it back to life! Explore the Archipelago, meet the locals, and lend them a hand to restore the tourist paradise… while you try to uncover the mysteries of your past!
There’s plenty to do in Spirit of the Island! No matter how you choose to spend your time, you will gain experience and improve your skills, unlock new recipes, and become more efficient at everything you do, which will make your new life easier.
Spirit of the Island features 10 unique skills, such as farming, mining, foraging, social, and even fishing, which comes as its own special mini-game. Will you become a true master of all?
One of the main features of Spirit of the Island is a 2-player cooperative mode. You will have all single-player mode features available in online play, and it will also feature its own unique story. SOTI also features Resource Sharing, meaning that you can bring some of the resources you find over to your own multiplayer campaign! Build a farm, grow crops and make delicious dishes, build a store and sell your produce to tourists, explore the vast Archipelago to find treasure, and discover the secrets of the tropical paradise! So invite your friend and start your coop journey right now!
Spirit of the Island features 14 unique explorable islands, each with its own fauna, secrets, and dangers. Information on who - or what - inhabits these islands has been lost to history, but you will find mysterious caves guarded by ancient creatures — are you brave enough to explore them and uncover the mysteries within? Doing so will net you neat rewards and help you proceed towards your final goal: revealing the secret of your past.
The Archipelago is bustling with life! Meet more than 14 unique characters, each with its own distinct traits and quirks. And yes, there are romance options as well! Depending on your character, you’ll be able to romance and marry different NPCs and hold a grandiose wedding in the end!
One of the unique features of Spirit of the Island is events — a series of recurring occurrences happening through each in-game year (4 months). They will come in various forms: from NPCs birthdays and the Ocean Day — a traditional Holiday to celebrate the birth of the Ocean — to your own unique events. There’s always something fun happening in Town, so make sure to check your calendar often!