S.T.A.L.K.E.R.: Call of Prypiat - Enhanced Edition
Back to where it all started — the S.T.A.L.K.E.R. Trilogy, one of the most visionary and groundbreaking survival first-person-shooters of all time returns. Now upscaled, enhanced must-play journey for a new generation.
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Prypiat follows the story of special service agent Major Degtyarev as he investigates the fate of a lost expedition. Rich with colorful characters, memorable side stories, and the spirit of true freedom, this chapter delivers a powerful and unforgettable conclusion to the Legends of the Zone Trilogy.
Explore the previously inaccessible core regions of the Zone. Traverse the marshlands of Zaton, investigate the abandoned industrial complex at Jupiter, wander through the ghostly remains of Prypiat city, and descend into long-forgotten underground catacombs, sealed away for ages.
The Zone is more unpredictable than ever, its anomalies warping reality in deadly ways. Seek cover from sudden emissions and prepare to confront new mutant threats: stealthy alpha-predator Chimera and sinister Burer, whose telekinetic abilities turn shadowed undergrounds into a nightmare.
Immerse yourself in a unique blend of action, horror, survival, and RPG elements within the hauntingly realistic Eastern European dark science fiction world. Your choices will influence the destinies of those you encounter and shape your own survival.