S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chornobyl - Enhanced Edition
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chornobyl, the first chapter of the Legends of the Zone Trilogy, which started it all. Welcome to the former exclusion territory near the Chornobyl Nuclear Power Plant… the most dangerous place on Earth.
Navigate the isolation and suspense of a harsh Eastern European wilderness, filled with hundreds of desperate vagabonds, mutant creatures, and lurking dangers unseen.
Venture through realistic locations deeply rooted in the anomalous aftermath of the Chornobyl disaster. Each area holds its own grim secrets and discoveries, awaiting the bravest stalkers.
Treacherous anomalies, invisible radiation, starvation, and ruthless mutants will hunt you in the Zone. Carefully manage your resources and utilize an arsenal of over 30 weapons. Your choices pave a non-linear path toward multiple endings in your quest to uncover the Zone's darkest secrets.