Starship Crafter
Craft your way from basic items to advanced starship components. Unlock new blueprints to assemble increasingly advanced starships.
Complete contracts to earn money, build relationships with the various factions and unlock faction perks. As you progress, your reputation as a skilled starship mechanic grows, opening up new opportunities and challenges. The contracts you take on shape your journey, providing rewards and deepening connections with key factions.
Unlock new item and starship blueprints as you advance. Upgrade your workshop and machines to take on more complex projects and increase your standing as a top-tier mechanic in the galaxy.
Stay informed by reading the daily newspaper, uncovering the latest events shaping the galaxy. Discover how these events influence market prices, from items and starships to valuable blueprints, and dive deeper into the unfolding galactic narrative.