StarSim
Players explore a partially randomly generated galaxy, with each sector containing multiple stars and planets. This results in a universe of hundreds of planets, each with its own economy, government and opinion of the player.
One of the game's features is the simulation of ship control, including crew management, ship modification and control of systems such as weapons, engines and shields.