Stop Dead
In the future, sprawling cityscapes cover the planet and AI is everywhere. One rogue AI is hell-bent on destroying its creators and has swept you up in its plans. You may be a controlled cog in its machine but you’re one very destructive super-powered cog.
Inspired by Doom, Portal, and Mirror’s Edge, STOP DEAD blends speed, action, and carnage into a beautiful comic book-inspired cacophony of chaos and fun.
Guns are effective, but why stop there? Cause real chaos by throwing nearly everything in your path. With over 160 unique throwable objects, you’ll find no shortage of things to pull and throw with your telekinetic powers to rampage through levels and destroy everything.
Run, jump, and slide across 40 levels and 4 different biomes with vibrant comic-inspired handmade environments. From the rooftop to tunnels, discover plenty of new routes, challenges, and a few hidden secrets.
A fully integrated Twitch system takes streaming and global challenges to another level. See the online leaderboard change, then react to those new challenges. Spawn items and enemies directly into a stream you’re watching. Throw your ghost in to race against someone and prove your time was better. Customize the placement of the UI and play with an accessibility mode to fully tailor your experience.
This isn’t a casual stroll. Experience lightning-fast, heart-pumping action as you race through new environments with increasingly difficult enemies and challenges. Conquer the many different types of enemies while still trying to get the fastest time. Think quick, use anything you can, and keep moving.