SubwaySim 2 - Berlin Vehicle DLC: Gisela (GI/1E)
Step into Berlin’s subway operations with the GI/1E series – an iconic East Berlin classic, also known as “Gisela.”
With SubwaySim 2 - Berlin Vehicle DLC: Gisela (GI/1E) your fleet is expanded with a classic train from the Berlin public transport system. This fully playable train set integrates seamlessly into the existing SubwaySim 2 gameplay and offers a distinctive driving experience.
Take control of a vehicle with characteristic technology and its own unique handling. The highly detailed driver’s cab allows you to operate key functions such as traction and braking control, door operation, signal lighting, and the pantograph.
An interactive tutorial introduces you to the operation of the vehicle. The included scenarios place you in a variety of operational situations, ranging from special events in Berlin’s rail network to technical deployments beyond regular service.
The GI/1E is also fully integrated into timetable and career modes. Both modes have been adapted to the vehicle’s characteristics, ensuring an authentic and immersive gameplay experience.