SubwaySim 2
Explore the three most picturesque underground lines in Germany! The Berlin U1/U3 and the Hamburg U3 are waiting for you. Immerse yourself in everyday life in the two German metropolises and discover famous sights such as Hamburg's harbour or Berlin's Oberbaum Bridge.
Experience public transport on a new level. SubwaySim 2 offers an unparalleled standard of realism and authenticity. The graphics have been improved even more since the predecessor, and particular attention was dedicated to the vehicles, which are more detailled than ever before.
Authentic scenarios, dynamic weather and the brand-new career mode round off the realistic picture of a subway operator's day-to-day work.
Transport your passengers on two lines of the Berlin underground network, with a total length of 30 kilometres and 26 highly detailed, unique stations.
Along the route, you will encounter the iconic sights of Germany’s largest city. Thanks to the detailed recreation of routes and surroundings, as well as the Unreal Engine 5, virtual Berlin looks more detailed than ever before!
Take control of two fully functional and highly detailed vehicles and the discover the lovingly designed above-ground sections of the track in the middle of the city centre. The vehicles include the A3L vehicle, a true Berlin icon, in the A3L92 edition, as well as the HK electric multiple unit.
Start your journey along Hamburg's U3 line and make sure that your passengers get from station to station safely!
20.7 kilometres and 25 accurately recreated stations are waiting for you to be discovered. From the Elbphilharmonie, the Landungsbrücken to the Elbpromenade, many iconic sights of the Hanseatic city along the U3 have been recreated and offer an authentic picture of Hamburg.
Thanks to Unreal Engine 5, the DT5, available in two versions, was recreated with all the smallest details. The accurate driving experience, accompanied by the accurate sounds, gives you an authentic insight into the everyday life of a Hamburg subway operator.