Surviving Mars: Relaunched - Ultimate Edition
‘Surviving Mars: Relaunched - Ultimate Edition’ gives you access to the base game and the expansion pass ‘Prime Mission’ - featuring a new Mission Sponsor: ‘Interplanetary Codex’ (instant unlock) and two upcoming expansions: ‘Feeding the Future’ (September 8th, 2026) and ‘Machine Utopia’ (Q4 ‘26).
Welcome home! The award-winning sci-fi city builder is back. Your mission: colonize Mars and survive the process, from exploration and infrastructure to welcoming human colonists and achieving long-term stability.
Surviving Mars: Relaunched brings together the original colony management game from Haemimont Games, its entire catalogue of expansions, improved and reworked, from major expansions to cosmetics and radio stations, as well as the new Martian Assembly update. Upgraded graphics together with updated UI will give veteran players the definitive Surviving Mars experience, and provide an ideal launch point for new commanders as well.
The new Martian Assembly brings an expanded endgame challenge never seen in the original. Develop a long-term plan for Mars - up to and including independence from Earth!
Building a thriving colony on a planet not fit for human life brings its own challenges. With the included ‘Space Race’ expansion, rival colonies backed by competing sponsors add even more pressure.
Balance critical resources like oxygen, water, power, and food to keep your colony alive. Drones build and maintain your infrastructure, while the revamped ‘Martian Express’ adds trains that move people and supplies across longer distances.
Advance your colony through a deep research system that unlocks new buildings, production methods, and essential upgrades. Discover breakthroughs, resources, and hidden secrets reaching ‘Below & Beyond’ the Martian surface.
Terraforming is no longer a distant dream, it’s your next challenge. Work towards a ‘Green Planet’ and engineer Mars into a more habitable world, and introduce animal life with ‘Project Laika’. The future of Mars isn’t just survival, it’s building a self-sustaining, living planet.
Politics has always been part of human nature. Now, it’s part of Martian nature too. Your influence and negotiation will shape the destiny of your colony. With this new Mission Sponsor you will supercharge the political process.
When metal meets ambition, Mars transforms. ‘Machine Utopia’ replaces human labor with powerful machines that never tire. Let colossal excavators rip into the Martian crust, while trains haul heavy ores to grand foundries, to be forged into metals and machine parts, fueling the rise of a new kind of colony.