Symmetry
Survivors’ life functions crucial to their existence, such as eating, resting and mental health need to be taken care of. Extreme circumstances may force crew members to develop new skills like botanics or power plant operations, that weren't necessary in their Earthly life.
Vector graphics give the game a feeling of mystery and severity of the deserted world. Using dimmed and pastel colors throughout the scenery creates a sense of remoteness from reality and builds an unreal atmosphere of the landscape.