Tandem: a Tale of Shadows
Tandem : A Tale of Shadows redefines the puzzle platformer genre with a unique gameplay and exceptional aesthetics. Help Emma and the teddy bear Fenton solve the mystery of the disappearance of the famous magician Thomas Kane.
Award-winning Tandem: A Tale of Shadows features five beautiful Victorian-inspired worlds inspired by Tim Burton, Jules Vernes, Conan Doyle. Players have to carefully alternate between Emma’s top-down view and Fenton’s horizontal side-scroller view if they hope to escape these dimensions alive.
As the duo navigates past intelligent obstacles and menacing horrors, they uncover clues regarding Thomas’ disappearance, the strange Kane family, and their place in this universe. Will Emma and Fenton escape the murderous manor filled with twists and turns, or has their fate already been sealed?
Swap perspectives between Emma and Fenton. Light up the scene and cast shadows as Emma from a top-down view. Walk on shadows projected by Emma’s lantern from Fenton’s side-scroller view.
Players will face mechanical toy-like enemies and bosses throughout each dimension. Since Emma’s strategy is not to attack, players must rely on their wit to move forward.
Players are invited to discover creative and elaborate cutscenes. Clever fans will find hidden rooms that reveal clues about the disappearance of Thomas Kane.