Tennis Manager 2022
Put on the suit of a tennis coach and manager of a tennis academy. Immerse yourself in the most realistic tennis simulation, both on and off the court. Beat the odds and take control!
From the junior circuit to the professional circuit, access over 2,000 tournaments. Among the 5,000 players present, find the talents that will lead your academy to glory.
Financial stability, contract negotiation, structural investments... Be clever in your management, reach your short and long term goals, and impress your board of directors.
Surround yourself with the best staff (coaches, technical, physical, tactical and mental trainers, etc.) and design the training program that best suits your players' abilities, their expectations and your style!
Perfect your speech in press conferences and show your board of directors, as well as your players, that you are the right man/woman for the job.
Thanks to the 3D engine, immerse yourself in the heart of the match and coach your player in real time! Are you more of a serve and volley player or a baseline filer? Exuberant or totally passive? Take control, impose your style and guide your player to the top.
Design your own player! Overpowered serve bot or inexhaustible marathoner? Extreme lifter or old school flat player? You can choose his style and shape him to lead your academy to titles and glory!
Immerse yourself in the real life of an academy manager with a new infrastructure system that brings even more realism to your various investment decisions. You want clay court specialists? Then provide your structure with ochre training courts. You are not satisfied with the performance of your scouts? Then invest in your study center and boost their evaluation speed. You are the manager, you choose!
To win the Finals at the end of the season, you will have to go through the new group phase and hope to make the semi-finals. 2 groups of 4 players, the best 8 in the Race. This format is also used for the Next Gen Finals (under 21) and the Juniors Finals. Be sure to keep your scores high, as the title can be decided by a small difference!
Optimize your team management with new tools that are a must-have for any self-respecting manager! At a glance, you can now find all your team's key information (schedule for the week, next tournament, current form, status of commercial contracts, etc.), match history, detailed results, earnings per tournament or even the complete record of each player, and... new recruitment reports! What else?
Negotiate with talent and skill the different contracts that will punctuate the life of your academy. Contracts and sporting objectives of players, agreements with equipment suppliers... The negotiation system has been reworked to reflect the reality of the business world. The agent of the academy becomes an essential actor to help you build your empire.
One click to import Rafa's winning tactics against Roger in 2009, one click to export and become the star of the TM community.