Tennis Manager 2024
The courts have missed you, it’s time to sign your comeback and prove yourself as the greatest tennis manager. Get ready to strategize, train your new wonderkids, and conquer the courts in the most immersive tennis management experience yet!
The courts have missed you, it’s time to sign your comeback and prove yourself as the greatest tennis manager!
Take the reins of a tennis academy and play the ultimate and most realistic tennis journey. Sail through an extensive selection of tournaments, featuring over 2000 competitions from the junior circuit to the professional stage. With 5000 players at your disposal, find the talents that will catapult your academy to fame.
In Tennis Manager, strategic management is essential for success. Ensure financial stability, negotiate contracts wisely, and make structural investments to achieve both your short-term and long-term goals. Impress your demanding board with your savvy decision-making and set the standard with your unique training and management style. Prove to your Federation that you are the right choice for the captain's position. Embrace new responsibilities and lead the national team to ultimate glory. Thanks to the cutting-edge 3D engine, immerse yourself in the heart of the action and coach your player in real time during matches.
Manage your players' progression with unprecedented detail by considering every facet of modern tennis. This approach allows you to dive deep into the intricacies of player development, ensuring that every element, from physical conditioning and technical skills to mental resilience and tactical intelligence, is meticulously cultivated. Manage your training sessions to boost global skills or improve the player’s form. Prioritize training programs according to the different periods of the season and your main goals.
Craft your ideal player by leveraging the innovative attributes available in TM24, allowing you to customize every aspect of their game to perfectly align with your strategic approach. This feature introduces a depth of personalization, enabling you to sculpt a player who not only mirrors your playing style but also excels in the areas you value most.
Introducing an advanced injury management system that adds a hyper-realistic layer to the already complex task of managing a tennis player. By simulating real-world scenarios, the system requires managers to make informed decisions about training intensity, match scheduling, and medical interventions. It adds depth to player management by incorporating factors such as recovery times, the risk of aggravating existing injuries, and the long-term impact of injuries on a player’s performance and career trajectory.
The latest update introduces player and tournament databases, now enhanced with the 2024 updates for tournament categories and points distribution on men’s and women’s tours. From 2009 generation, find the next rising star or create your own player. New customization options are available in TM24.
The match simulation enhancements bring a new level of realism and strategic depth to gameplay, focusing on a better attacking behavior and smarter decision-making at the net, including smashes, volleys or semi-volleys. Lobs and serves have been improved as well. These improvements are not just cosmetic; they reflect a deeper understanding of tennis tactics and player capabilities, allowing for a more authentic representation of a player's skill set and strategic preferences.
The 3D analysis tools help breakdown match plays, allowing players and coaches to dissect every aspect of a performance, from serve placement and shot selection to movement patterns and rally lengths. The new filters offer a comprehensive upgrade to the game's understanding, making for a better strategical help for managers.
A new game mode to elevate your creativity to unprecedented heights with the ability to design your own custom tournament journey. Dive into recreating history's most iconic tournaments, aiming for victory with your unique spin, or even alter the course of history to witness clashes between players from various eras, or simply create your own fantasy world, it’s up to you! Share your creation with your friends and all TM community.
That’s not all though, with many more changes waiting for you to discover in coming days.