Terra Invicta
An extraterrestrial probe is detected approaching Earth. Unknown to humanity, an alien force has arrived in the far reaches of the icy Kuiper Belt and has begun mining a dwarf planet to prepare for an invasion.
The Resistance works to form an alliance of nations to mount a coordinated defense.
Humanity First vows to exterminate the aliens alongside any who sympathize with them.
The Servants worship the aliens and believe they will solve all the troubles of the world.
The Protectorate advocates negotiated surrender as the only means to avoid annihilation.
The Academy hopes the alien arrival heralds the opportunity to form an interstellar alliance.
From early sightings and UFO crash sites to rampaging alien megafauna and robotic armies, it will rapidly become clear that the other six human factions are not your sole competition. Throughout the game, illustrated events will present you with difficult choices as you investigate growing alien activity on Earth. Uncover the mystery of the aliens’ origins and motives – unless, of course, you are Humanity First, and all that matters to you is extermination.
Terra Invicta has a global research system that creates opportunities for both competition and cooperation. Shared scientific advancement unlocks private engineering projects. Factions can choose to focus on private projects, at the cost of weakening Earth as a whole and ceding influence over global research direction to other factions with different priorities. Left unchecked, factions like the Servants or the Initiative may steer the world’s efforts toward developing methods of social control, rather than propulsion or weapon systems.
Lead a faction united by ideology, rather than a nation defined by territory. This is a stark change from most strategy games – in Terra Invicta, you will not paint the map with the colors of some chosen nation. Instead you will rule from the shadows and compete with other factions for control points representing a region's military, economic, and political leadership.