The Alighieri Circle: Dante's Bloodline
The world knows the Divine Comedy as a poem. For your family, it is a prison. As Gabriele Alighieri, you inherit a duty: reseal the gates of Hell. Burdened by fate, you descend into a psychological nightmare where the only escape is to uncover the dark secrets of your ancestors.
In The Alighieri Circle, you are Gabriele Alighieri. You are not a soldier, nor a hero. Only a man crushed by a legacy you never asked for.
To protect your family and the world you know, you must perform The Ritual, returning to your ancestral home and accept a destiny you have spent your life running from. In first-person psychological thriller focused on atmosphere, exploration, and story. There is no combat; only the tension of the unknown. Immerse yourself in a dark, modern interpretation of the Divine Comedy, where the Inferno is a shadow waiting to consume you.
The Quest for the Infernal Seal: Gather the lost, magical pages of the Divine Comedy and reunite them to perform the ritual that keeps the gates of Hell sealed.
Thematic Puzzle Solving: Decipher esoteric riddles and navigate a harrowing psychological journey that forces you to confront Gabriele's deepest fears and trauma.
Unearth a Fragmented Truth: Scour the environment to find hidden collectibles and diary pages. Piece together the tragic history of the Alighieri bloodline and the forgotten memories of Gabriele’s life to understand the true cost of the Ritual.