The Axis Unseen
A heavy metal horror game where you hunt monsters from folklore in an open world. Discover enhanced sense powers, elemental arrows, magic and journals from people who came before you. Created by one of the developers of Skyrim and Fallout.
The Axis Unseen features original music by Clifford Meyer, previously of the legendary post-metal bands ISIS and Red Sparowes. It is a unique blend of Heavy Metal and primitive instruments. The music dynamically adjusts to what is going on in the game. Sometimes it is atmospheric, other times it is intense metal.
Your bow and arrow keeps you alive. Upgrade your bow or even find different arrow types such as fire, wind controlling or time distorting arrows. Experiment to see all of the different ways the arrows can interact with each other, such as wind arrows making the fire spread faster.
You also have a safe area where all of the monsters, powers, magic, equipment and map sections that you find unlock sculptures and a 3d version of the map to look at to help you navigate the world. You can also use this space to seamlessly fast travel around the world without ever needing to open a menu.
Find out what happened to the hunters who came before you and what secrets they uncovered by inspecting their journals and drawings. Where did this world come from? How do you stop the creatures from escaping into your world?