The Captain is Dead
Based on the frantic and fun board game, The Captain is Dead puts you in charge of crew members on a besieged starship. You must co-ordinate the crew to repair critical systems and fend off hostile aliens, or you will share the captain’s fate. From the Chief Engineer, Weapons Officer, and visiting Admiral, all the way down to the Ensign and the ship’s Janitor, you must combine your unique talents to avoid utter annihilation in the cold depths of space!
If you can stay cool, repel the aliens, protect the crew, and keep the systems operational long enough to repair the Jump Core, then you can activate the engines and escape to Hyperspace!