The Chameleon
A tense stealth game with super-powers, set in the 70s, filled with glorious fat pixels.
You wake up in a secret facility, with no recollection of why you are there, who you are or why you are wearing a Hawaiian shirt. Speakers are blaring an urgent message: evacuate. As you find your way out and sneak past robotic security guards, you will uncover the secrets of this mysterious place.
Stealth Super Powers - Use your different powers to sneak and take down enemies while you uncover the secrets of this mysterious facility.
Unique Graphics - The Chameleon mixes graphics straight out of 1994 with modern effects like volumetric lights and particles. You can also switch between retro and hi-res graphics modes for extra accesibility.
Original Soundtrack - 12 full 70s-inspired tracks to immerse yourself in the world of The Chameleon.
Concise, Tense Experience - 2-3 hours playtime, encouraging multiple playthroughs to find all secrets and improve your score.
The game is an exploration-driven stealth game. You play as ‘The Chameleon’, who wakes up in an unfamiliar room with alarms blaring and a few robotic guards destroyed on the floor. You don’t know who you are or why you are there.
As you progress, you will find different powers, in the form of floating blobs of flesh. As you absorb them, your new abilities allow you to explore more areas of the facility. With that, you can slowly begin to discover the mysteries of this place - “The LRS”. You will hear about strange experiments and internal conflicts that have led to this moment.
Transforming into enemies to get past them, punching them with the strength of a million suns, dashing at the speed of light and slowing time to your liking will allow you to find new areas and secret rooms.