The Colonists
The Colonists is a relaxing settlement building game inspired by classic titles like The Settlers and the Anno series.
Take on a series of individual campaign missions, play randomly generated maps, compete on player-designed creations or build your colony unfettered by any constraints in the sandbox mode.
You take control of a team of self-replicating robots built to simulate human civilisation. After escaping Earth, The Colonists are now free to roam the galaxy in search of a new home and construct their dream settlement.
You'll advance through three different Ages as you build infrastructure for your colony by constructing road, boat and train transport systems.
Harvest natural resources, set up farming and food production, create expeditions to discover new lands and research new technologies.
With two separate mission tracks, The Colonists lets either you create sprawling settlements in peace or race to compete against AI colonies in military winner-takes-all scenarios.
An extensive map editor is included, so you can create, share and play custom maps.