The Cursed Legacy
Dive into the heart of a terrifying investigation where every shadow hides a secret, and every secret could cost you your life.
Explore locations filled with mystery, from rooms frozen in time to forgotten memories. Your only tool: your mind. Examine clues, collect enigmatic objects, and cross-reference information to piece together the sequence of events. In The Cursed Legacy, every detail matters to separate truth from nightmare.
The adventure is lined with elaborate brain teasers, organically integrated into the story. Far from being mere obstacles, these puzzles are the guardians of family secrets. Use logic and insight to solve them, open new paths, and get closer to the truth.
Exploration and reflection sometimes give way to unbearable tension. Demonic entities, born from black powder and forgotten legends, haunt the premises. In these moments of horror-action, your reflexes will be your only salvation. Can you keep your composure when the darkness itself seems ready to swallow you whole?
With meticulous artistic direction and an enchanting soundtrack, The Cursed Legacy establishes a heavy and frightening atmosphere. Every creak, every whisper in the dark enhances the immersion. It's an experience that plays with your nerves, creating constant psychological tension.
Discover the original story of The Cursed Legacy, the first installment in a series of paranormal investigations by the creator of This is a Ghost. Prepare for a narrative rich in twists and turns, where revelations raise new questions and the past refuses to die.
After battling evil entities in This is a Ghost, I wanted to focus on a new project I'm passionate about: The Cursed Legacy. This game, with its original story, is the first chapter of a horrific experience rich in mystery, black powder, and demonic creatures. I hope you'll have as much fun uncovering its secrets as I had creating them.