The Flower Collectors
Barcelona, 1977. An ex-cop in a wheelchair witnesses a murder, and teams up with a young ambitious journalist to bring the truth to light. With camera, binoculars and transmitter in hand, uncover the town’s secrets in this soul-searching detective mystery.
A detective mystery set in the political powder-keg of Barcelona in 1977. You play Jorge, a retired policeman who uses a wheelchair, struggling with a difficult past. Alone on your balcony, you watch the world pass by through binoculars.
One stormy night, you witness a murder. Determined to uncover the truth, you form an unlikely alliance with young ambitious journalist Melinda and start your investigation.
Inspired by classic crime noir films and games like Campo Santo's Firewatch, The Flower Collectors is a detective story with a whole lot of heart.
“... tells an important story of how a country's turbulent past can ripple into the present.”